Tvätt- & Gästrumsbokning

Brf Björnen har ett digitalt skalskydd från RCO. Det är ett skalskydd som även innehåller tillgång till sk. Visiontavlor, vilka sitter i varje trappuppgång

Där är det alltså både boenderegister och infotavla i samma enhet. Det är även ett komplett system med tillgång till bokning av tvättstugor och gästrum direkt via tavlorna, från en dator och även mobiltelefoner…

Med detta system blir fastigheterna säkrare från intrång, du blir säkrare i ditt boende. Taggarna, brickorna som du öppnar upp port och gör inloggningar med, fungerar så att det inte går att använda en tagg som är förlorad om den anmäls till styrelsen vilka kan ta bort funktionerna på den. Du kan som nämnts boka din tvättid, samt även gästlägenheten via detta system. Du kan boka dessa objekt enkelt genom de  dialogtavlor som finns i varje trapphus, samt även via dator och smartphones. Det finns för framtida behov möjlighet till värmemätning per lägenhet som kan visas på en graf på tavlan.

 

BOKNING VIA TAVLORNA

Systemet är enkelt. På dialogtavlorna som finns i varje trappuppgång, har vi fyra pilar som sköter
manövrering Höger-Vänster-Upp-Ned. Sedan finns knapparna Back, alltså bakåt i systemet, samt OK, en okay-knapp för att bekräfta det du vill göra. Du kan smidigt manövrera med knapparna och pilarna, och enkelt gå framåt i menyerna, eller backa.els_tavla1web

När du loggar in med din bricka mot bricksymbolen på tavlan, så kan du göra bokningar, och även se dina eventuella redan gjorda bokningar. Du som boende har i systemet din personliga sida, där du ser dina bokningar, samt eventuella framtida tillgångar till tjänster. Du bokar och avbokar enkelt. Du ser snabbt vilken tvättstuga som är ledig, och vilken du kan boka, eller om gästrummet är ledigt när du vill ha det.

Är tvättiden innan din ledig, så har du per automatik tillgång till denna tid tre timmar innan din egen börjar. Det är bra om vi när vi är klara med vår tvättid, och det finns mer än en timme kvar på den, loggar ut, så att nästa tvättande kan ta del av den…

Det finns i tavlornas dialogsystem även möjlighet att göra felanmälan, som sedan skickas direkt till den som är ansvarig  just för det anmälda felet, tex. fel på tvättmaskin, behov av ny bricka, hissfel, elfel, trasig lampa och så vidare. Ett smidigt sätt att slippa jaga rätt på en ansvarig person…

 

DATOR & MOBILdator_phone_png

Om du vill logga in via dator eller mobiltelefon, så går du in via den länk som finns på hemsidan här, dels bilden högst upp, bokningspanelen, samt även längst ned på sidan. När du kommer in till bokningspanelen, så skriver du som ”Namn” in ditt lägenhetsnummer, på ”Lösenord” så tar du det lösenord som du själv väljer, ett par bokstäver och siffror som du lätt kommer ihåg, och som du meddelat styrelsen som lagt in den på ditt boende.

 

TAG GÄRNA KONTAKT

Om det är något som på något sätt är oklart eller att någon känner sig osäker, så vill styrelsen att du omgående hör av dig. Ingen skall känna sig osäker på hur systemet fungerar. Och du är välkommen att testa, trycka runt, det är inget som går sönder…